piątek, 13 lutego 2015

Publikacja na portalu anińskiego oddziału Towarzystwa Przyjaciół Warszawy "Co słychać w Aninie?", luty 2015

Jedni uważają, że przypadków nie ma, inni natomiast twierdzą, że wszystko jest przypadkiem. Kilka dni temu to właśnie przypadek sprawił, że odkryłem w Internecie blog "Co słychać w Aninie?"- portal Towarzystwa Przyjaciół Warszawy - Oddział w Aninie. Bardzo ucieszyło mnie to odkrycie, ponieważ przez 10 lat mieszkałem i pracowałem w Aninie. Anin jest jednym z kilku osiedli dzielnicy Wawer, będącej częścią prawobrzeżnej Warszawy. Tu mieszkali i tworzyli wybitni artyści, pisarze, poeci, muzycy, kompozytorzy, aktorzy, malarze m.in. Julian Tuwim, Konstanty Ildefons Gałczyński, Jerzy Zaruba, Mieczysława Ćwiklińska, Wiktoria Kawecka, Zdzisław Górzyński i wielu innych równie sławnych. Anin sprzed lat znałem jak własną kieszeń, wszystkie domy, ulice i skwery, ale na wszelkie zmiany, jakie przechodził przez ostatnie 25 lat, mogłem patrzeć tylko z daleka. Byłem bardzo ciekawy, co zobaczę na tych stronach. Moja radość była tym większa, gdy zorientowałem się, że redaktorem prowadzącym blog jest Małgorzata Gutowska-Adamczyk, bardzo znana, ceniona i poczytna pisarka, autorka wielu książek, m.in. głośnej trzytomowej powieści „Cukiernia Pod Amorem”. Dokładnie 10 dni temu kupiłem w warszawskiej księgarni wysyłkowej „Virtualo” trzy tomy tej powieści w formie cyfrowej jako ebook i właśnie zabierałem się do czytania. Oczywiście nawiązanie kontaktu z panią Małgorzatą było w tej sytuacji obowiązkowe. Niezwykle naturalna i bardzo sympatyczna wymiana korespondencji zaowocowała krótkim wspomnieniem o Aninie, które napisałem spontanicznie, ulegając sugestii pani Małgorzaty, aby podzielić się z czytelnikami redagowanego przez nią bloga, moimi wspomnieniami o Aninie. Podczas pisania wpadłem w lekko nostalgiczny nastrój, co wprawiło mnie dodatkowo w doskonały humor. Do tekstu dołączyłem stare fotografie sprzed 30 lat i wysłałem mailem do Polski. Dosłownie w mgnieniu oka, za sprawą profesjonalnie prowadzącej blog Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk, to krótkie wspomnienie o Aninie, wraz ze starymi fotografiami, zostało na blogu „Co słychać w Aninie” opublikowane.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz