wtorek, 12 grudnia 2017

Publikacja na portalu "Polonia-Viva"

Na portalu "Polonia-Viva" - internetowym portalu niemieckiej Polonii, którego głównym celem jest informowanie Polaków mieszkających w Niemczech o ważnych wydarzeniach kulturalnych, politycznych i społecznych - ukazał się w tych dniach mój felieton "Rozważania o emigracji", który napisałem w związku z przypadającym 18 grudnia każdego roku Międzynarodowym Dniem Migrantów.





Waldemar Kostrzębski - Rozważania o emigracji (fragment)

Na początek krótka osobista dygresja: od prawie 30 lat mieszkam poza granicami Polski lecz nadal patrzę na otaczający mnie świat słowiańskimi oczami i ... jest mi z tym dobrze. Nie oznacza to jednak, że jestem jakimś polskim separatystą zamieszkałym na stałe w Niemczech, podporządkowującym swoje życie tylko i wyłącznie polskim tradycjom, polskim zwyczajom i polskiemu językowi, odczuwającym jednocześnie niechęć do kultury kraju w którym żyje oraz jego tradycji. Jest wręcz przeciwnie. Jestem człowiekiem w pełni zintegrowanym, w tym bardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu, który czerpie pełnymi garściami z obu kultur, tradycji i języków. Wiem gdzie są moje korzenie ale także wysoko cenię sobie nowe wartości, o jakie wzbogaciło się moje życie w kraju osiedlenia. Emigracja niesie ze sobą wiele pułapek ale jednocześnie jest wyzwaniem i inspiracją życiową... cały felieton dostępny jest pod tym linkiem, bezpośrednio na stronach portalu "Polonia-Viva"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz